festival -10

Det blir ingen festival för min del i år. Fan så tråkigt. Men OM jag slutar tidigt på fredagen så köper jag för en dag och åker ner och festar då. Kanske kan åka ner och hänga lite med folket om kvällarna i alla fall.

Åh, det gav mig lite ångest nu i alla fall. Surt att missa festivalen, vilken jag sett fram emot sen den sista slutade. Suck.

Varför sa jag inte till om det när han frågade när jag behövde vara ledig? Va? Varför gjorde jag inte det? Är jag helt dum i huvudet? JA! Det är jag. Slå mig gärna.

Så dagen efter vi kommer hem från Bulgarien så börjar jag jobba. Sen jobbar jag, varenda vardag fram till vecka 32. Alltså 13 veckor fram. Det blir pengar, javisst. Men jag hade planerat rätt mycket i sommar faktiskt. Hade tänkt sno mammas och pappas husbil en sväng, åka bort på midsommar (vilket jag kanske iofs kan), gå på festival, gå på massa onsdagspubar (missar varenda en), osv. Är det okej? Är det många människor som verkligen vill ha det så? VA?

Jag vill egentligen inte ha det så. Nästa sommar, är jag 25. Då KAN jag inte va ledig hela sommaren och festa. För när man är 25, då är man vuxen, då borde man ha ett liv, ett vettigt liv. Det här var min sista chans innan jag går över helt i vuxenlivet. När man är 25 bör man ge sig ut på jakt efter den rätte, skaffa familj och hus osv.

Jag är inte redo. Jag är redo för en sommar som förra. Men nej, jag får offra mig. I höst. DÅ ska jag leva. För snart fyller jag 25. Nej. Då är det slutlevt. :P

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback