fortfarande hoi an.

Vi sitter fortfarande kvar i hoi an. Och ni kommer inte f[ n[gra nya bilder ikv'll heller d[ jag l[nar datorn nere i lobbyn p[ hotellet. Jag f[r ta det d[ vi [ker till da nang imorgon.

Jag ligger massa efter har jag m'rkt. Jag har ju inte ber'ttat n[got om huset ;ver huvud taget. Vi hamnade i alla fall p[ en engelska.-skola i tuy hoa. D'r trodde vi alla att vi skulle g[ in i en och samma klass och prata med sm[ grupper av barn. MEN, s[ blev det inte, vi hamnade i varsin klass, jag kom in i en klass som bestod av n'rmare 20 barn och l'raren gick och satte sig l'ngst bak i klassrummet. Eeeeeh, jaha? Vad skulle jag g;ra nu? Men det gick bra, jag kom ig[ng och det var verkligen j'tteroligt att prata med dom sm[ vietnameserna. En liten kille och en tjej var verkligen j'ttebra p[ engelska. Dom pratade hela tiden och jag f;rstod mer vad dom sa 'n l'raren, s[ hon var ju inte mycket till hj'lp precis. Jag som hatar att prata inf;r folk fick st[ d'r framf;r 20 elever som aldrig sett en vit m'nniska och prata om mitt liv, mitt land och allt jag gillade osv.

I huset var vi v'l inte direkt med om n[got mer stort. Vi hade en mils strand alldeles f;r oss sj'lva, vilket vi drog nytta av och solade topless. Det var underbart, om nu det v'dret hade h[llit i sig. Vi fick 2 dagar p[ stranden, den tredje det var sol och lite disigt, l[g jag i huset, sov och l'ste eftersom att jag m[dde sjukt d[ligt.

Hela veckan egentligen i huset m[dde jag d[ligt. Jag m[dde illa, va tr;tt och sliten och m[dde bara allm'nt d[ligt. I Nha Trang m[dde jag inte d[ligt en enda dag. Jag b;rjade m[ d[ligt n[rgra minuter efter att vi satt oss p[ t[get fr[n Nha Trang till Tuy Hoa. Sen m[dde jag n[gorlunda bra 'nda fram till sista kv'llen vi var d'r. Usch. Det var hemskt. Bilresan, hit till Hoi An var inte heller speciellt roliga. Jag m[dde illa och hade inte sovit mer 'n typ 2 timmar den natten, s[ jag ville bara ha ett rum och sova. Vi kom fram hit, betalade dom 3 miljonerna det kostade att [ka taxi dom h'r 41 milen det var hit. 10 timmar i bil, inte speciellt roligt, dom verkar inte ha n[gon tidsuppfattning alls h'r. Han sa att det skulle ta 3 timmar. Eh? Efter 5 timmar var vi skapligt roade och det tog 10 TIMMAR! Sk;nt att 'nd[ kunna stanna n'r vi ville och 'ta och g[ p[ toa osv.

Nu 'r vi h'r, vi trodde det skulle va lite mer 'n s[h'r h'r i Hoi An men inget festliv alls. Men det k'nns som att det kvittar lite. Vi tar det lugnt och s[d'r.

Idag har det varit sol, Therese och Rebecca cyklade till stranden medans jag och Sanna tog en g[ngtur p[ stan. Vi hittade massa mysiga gator och [t precis vid floden. Det hr varit en riktigt mysig dag och vi har haft massa k'rlek i oss, jag och Sanna! Nu sitter vi nere i lobbyn, Sanna vid sin dator och jag h'r och Rebecca och Therese tar en liten powernap p[ rummet. Vi sitter h'r bland alla engelsm'n och dricker lite drinkar vi blandat p[ rummet, fanta och vodka. MMMM!

Imorgon har vi bokat buss vid 2 till Da Nang d'r vi kanske hoppas p[ lite strand och sol och bad. Det 'r vad vi l'ngtar efter allra mest just nu!

P[ l;rdag n'sta vecka drar vi till Thailand. Det ska bli nice! Innan dess blir det Hanoi och dom andra ska [ka ut till Halon bay, med b[t. Vilket jag inte 'r ettdugg sugen p[. Snorkla, [ka b[t och fiska. Nej... Inte b[t. Huuua.

P[ m[ndag eller tisdag flyger vi nog till Hanoi. Det tar 50 min ungef'r, och det tar ungef'r 15 timmar med t[g. Intespeciellt sugna p[ att sl'nga bort en heldag p[ att sitta p[ t[g n'r man kan flyga p[ bara n[gra ynka minuter!

Hoppas ni har det bra d'r hemma i sn;n! Vi har det varmt och sk;nt h'r, klockan 'r lite ;ver 7 och vi sitter h'r ankl'dda utomhus och bara njuter!

Ni kan ju l'sa p[ mina v'nners bloggar ox[, tror dom har uppdaterat mer 'n vad jag har! PUSS p[ er allihopa!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback