resan.

Imorgon paborjas min resa hem. Jag aker taxi harifran ungefar 1 kanske. Till Tong Sala, darifran baten gar. Sen gar baten 16.00. Men jag ar dar tidigt sa att jag sakert far plats, vore surt att missa flyget.

Framme pa koh Samui ungefar en halvtimme senare. Sa aker jag buss till flygplatsen. Flyget fran Koh Samui gar 20.00 sa ar jag framme i Bangkok 21.00. Flyget fran Bangkok till Helsingfors gar 00.25 och i Helsingfors ar jag framme pa morgonen, den tiden. Sa det blir mer an ett dygns resa. Ser verkligen fram emot det. Overlever jag batresan sa ska det nog ga bra! :) Jag hatar bat, efter imorn ska jag aldrig mer i hela mitt liv ga pa en bat. Helt arligt.

Precis atit en kycklingmacka i min ensamhet har pa hostelet. Ah sa trakigt det ar att ata mat ute sjalv.

Engelsmannen har akt ivag harifran, sa dom far jag inte heller sallskap av. Den enda jag fick lite sallskap av nu va sydafrikanen vi pratade med igar. Han sa att jag skulle halsa till mina foraldrar, och alla andra som laser min blogg. :) Sa himla snygg, jag trodde bara att dom va kolsvarta, men dom ser typ ut som mulatter. Jag vill aka dit! :)

Nyar var asbra. Vi akte till Haad Rin, at en inte alltfor god nyarsmiddag och sen gick vi och kopte varsin bucket och satte oss under ett tak och drack den tills det slutade regna. D[ begav vi oss vidare ner till stranden och satte oss dar. Sjuuuukt mycket folk och massa trevligt va det. Sen blev det dans och jag vet inte riktigt vad vi gjorde, pratade med folk, dansade osv. Sen va klockan helt plotsligt 12 och det storsta fyrverkeriet jag nagonsin sett brot ut over hela himlen. Sa himla fint! Sen fortsatte vi och dansa och onska alla gott nytt ar. Vid halv 2 ungefar va Sanna full och ville aka hem. Sa jag foljde med henne hem och kort darefter kom aven en av engelsmannen hem och va pangfull. Sen kom dom andra oxa. Rebecca och Therese kom hem nagon gang pa morgonen och da borjade vi dagen med frukost och redbull, vodka. Finfint. Fortsatte sa hela dagen och jag och 2 svenska tjejer lag i havet och badade i nagon timme. skon dag. Forutom nar jag trampade pa en san dar tavel/haftstift. Jag fick be nagon att dra ut den ur halen, den satt stenhart. Sa nu kan jag knappt ga pa foten, den ar svullen och varker. Men det ska nog bli bra. :)

Jaja, nu ska jag lata afrikanen sitta vid datorn och jag ska ga tillbaka till bungalowen och lasa lite mer. Sen sova tidigt! :) Slangt massa saker har jag oxa gjort, inte sa mycket som jag hade hoppats pa dock. Men vaskan ar iaf liiiite lattare.

Hoppas ni har det bra dar hemma och att snon forsvunnit tills jag kommer hem om 2 dygn! :)

Puss



Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback